dissabte, 13 de juliol del 2013

EL SOTERRAMENT DEL TREN A PALLEJÀ

 El dia 29 de desembre de 1912 arribava el primer tren a Pallejà.
Tot el poble estava intrigat! Veure passar el tren per dins del poble amb la sorollosa màquina de vapor provocava una gran expectació. Li van donar la benvinguda amb molta il·lusió.

A les 12 de la nit del dia 19 d’octubre de 2007, molts vilatans feien el comiat a l’últim tren que passava per les vies exteriors.
El diumenge dia 21 d’octubre passejava de bon matí pel carrer Barcelona i, de dalt a baix, s’hi respirava tristesa... A les cases i els pisos no si veia ni un ànima, ben segur que descansaven saborejant aquell tranquil silenci que per molts era esperat. En el curs del meu passeig, em vaig creuar amb algunes persones que com jo sentien la nostàlgia d’aquell moviment que en el decurs dels anys havíem anat assumint. Fins i tot un gatet a dalt d’una baixa teulada, semblava preguntar-se: que passa en el meu carrer? Tenia les orelles molt obertes per percebre els sorolls que aquell dia ja no es sentien. Per als nens petits, era tota una atracció veure com passava el tren i dir adéu als seus ocupants. Alguns dels meus néts i nétes eren molt feliços quan el veien córrer per la via.

Avui diumenge dia 28 d’octubre de 2007, s’ha fet la inauguració de l’estació de Pallejà amb el tren soterrat. Quina meravella! Que maca que ens l’han fet! Gràcies per la historia que ens hi mostreu amb les grans fotografies, per la blancor de les seves parets, per la comoditat per accedir-hi. No ens volem tornar orgullosos encara que ens diguin que és la millor del Baix Llobregat!
Felicitem-nos mútuament i demanem salut per gaudir-la durant molts anys.

Gràcies Ferrocarrils de la Generalitat! Gràcies i enhorabona Pallejà!


Rosa, 28 d’octubre de 2007   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada