dilluns, 7 de novembre del 2011

JA TENIM CENTRE DE DIA




Mare,
Avui ens han dit a l'escola que diumenge a Pallejà fan la inauguració d'un centre de dia
 Què es un centre de dia?
-Seu un moment,que intentaré explicar-t'ho.
Mira, quan tu i el teu germà éreu molt petits el vostre pare i jo treballàvem, per tant no podíem estar amb vosaltres tot el dia.
Us estimàvem molt,voliem fer-vos créixer feliços i vàrem tenir l'alternativa de portar-vos al jardí d’infància.
No sé si ho recordes!
Allà vàreu aprendre bons hàbits, compartir els jocs amb altres nens i nenes, ordenar-los després, rentar-vos les mans i la cara, cantar, parlar, mirar i escenificar contes, descobrir infinitat de coses que us serviran per sempre.
Dons, bé un centre de dia és un lloc adient per les persones velletes o discapacitades, que no es poden tenir cura per elles soles.
El centre de Pallejà està format per una gran sala amb diferents estances: espais per a fer exercici físic, treballs manuals i jocs, altres estances com la cuina, el menjador, sala de descans i per a relaxar-se, estança per a les cures i la visita mèdica, sala de bany. Està tot rodejat de jardins, preciós...
Els avis tot fent activitats, parlaran, cantaran, riuran, compartiran problemes, faran nous amics i amigues, després d'unes hores distrets i feliços tornaran a casa seva o dels fills o dels nets.

-Mare, si algun dia hi van els meus avis, jo aniré a rebre'ls i els hi parlaré de l'institut, dels meus jocs, dels meus amics, de les meves núvies…
Amb l'avi parlarem del Barça i amb l'avia de poemes i jardins. Ells m'explicaran com sho han passat i potser m'ensenyaran els seus treballs.
També recordarem els contes i els jocs i els petons que ens donàvem quan em feien de cangurs.!

Rosa Juncadella
Pallejà 7-10-2001




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada